Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Utwardzenie drogi dojazowej do posesji ?
#11
Z betonem towarowym niestety nie mam doświadczenia. Ale czy nie lepiej od betonu towarowego sprawdzą się płyty drogowe? Chodzi o to że przy wylewaniu całości i tak musiał byś zastosować szalunek zewnętrzny dla estetyki, dylatacje technologiczna co jakies 2 metry ( nie wiem jak zachowa sie monolityczna nie zbrojona płyta betonowa o wymiarach np. 15 x 3 x 0,3 m w zimie )

Przedyskutujemy jutro ten temat w pracy!
Odpowiedz
#12
Poszperałem troszke w sieci i prosze kilka linków;

http://www.forum-brukarskie.pl/topics105/1910.htm

http://betonnadom.pl/zanim-kupisz/faq/ut...zastosowac

I ciekawa lektura :

http://www.drogibetonowe.pl/page/poradnik.pdf

Sam osobiście pewnie jak dojdę do ładu z działką poczekam na posadowienie budynku i w tedy zajmę się drogą.
Odpowiedz
#13
Witam. Droga z betonu jest bardzo rozwiązaniem. Zwykły b20w8 nie nadaję się do tego. Aby miało to przetrwało jakiś czas trzeba zastosować beton drogowy z odpowiednimi domieszką, wykonać cięcia dylatacyjne i je wypełnić oraz unikać zasilenia nawierzchni w okrasie zimowym

Podam przepis na drogę w wersji ekonomicznej, która przetrwa lata.