Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porotherm dryfix
#1
Witam
zamierzam ruszyć z budowa w tym roku, jak ustosunkujecie sie do budowy w systemie dryfix??
wg. mnie to znaczne oszczędności na tynku, zaprawie, piasku, wynagrodzeniu murarza, + to oczywiście prostota wykonania, szybkość budowy i co najważniejsze -  brak mostków termicznych. Na dom o pow 150 m porothermu  wyliczyli m porotherm  25 -7500zł natomiast 30 cm - 13000 zł, wiec chyba lepiej się kalkuluje 25 bo po przeliczeniu w cenie mam dobrej jakości docieplenie. Poniżej można zobaczyć filmik z budowy dryfixem. Nie przepracowałem ani 1 dnia na budowie wszystko znam z teorii - dlatego pytam  Big Grin
https://www.youtube.com/watch?v=Bd0YJWPNix4
Odpowiedz
#2
Jeśli będzie docieplenie z wełny lub styropianu to jak jak najcieńszy materiał nośny. Traktowanie porothermu jako izolatora to nieporozumienie.
Odpowiedz
#3
(05.02.2017, 18:04)tomkop napisał(a): Jeśli będzie docieplenie z wełny lub styropianu to jak jak najcieńszy materiał nośny. Traktowanie porothermu jako izolatora to nieporozumienie.

Myślałem od styro 15 ewentualnie 20, bo  5,5 tys różnicy w cenie materiału porotherm zostaje na docieplenie. Czyli odpuscić temat 30 ??? a po co robią 38 i 44 w takim razie ???
Odpowiedz
#4
Bo teoretycznie najgrubszych się nie ociepla ale jest trudne do zlikwidowanie pozostałych mostków Więc lepiej pozostać przy 24 cm beton komórkowy, 24 ceramika lub 18 albo 24 silikat i na to dać 15 czy 20 styropianu.
Pytania w sprawie tynków maszynowych http://www.forum.domza150tysiecy.pl/thread-338.html
Odpowiedz
#5
Super sprawa. Ja też jestem tym rozwiązaniem zainteresowany. Chodzi o samą budowę,szybciej wygodniej. Pisałem już w tej kwestii do Łukasza żeby się zoriętował i dał znać na forum. Jego opinia będzie naprawdę ważna dla nas. Pozdrawiam
Jeszcz jest zaprawa TYTAN https://www.youtube.com/watch?v=9tNPZKThOhQ
Odpowiedz


#6
Hej, tak jak już mówiłem moje doświadczenie związane z murowaniem na "zaprawę" z puszki jest zerowe i na razie nie wypowiem się w tym temacie. Jedyne czego doświadczyłem osobiście to możliwość przekonania się na własne oczy (i ręce  Big Grin) jak szybko połączenie uzyskuje swoja wytrzymałość.
Niemożliwe nie istnieje...
Odpowiedz
#7
Z informacji jakie uzyskałem od osób które pracują tą metodą lub nią handlują wynika , że na fundamenty się nie nadają ponieważ w pustych przestrzeniach może zbierać się woda która może podczas zamarzania rozsadzić bloczek no i jak na razie to żaden projektant dostosowujący budynek nie podpisze się pod takim rozwiązaniem. Ściany owszem rozmawiałem z właścicielem domu zbudowanego tym sposobem jest bardzo zadowolony dom już ma zimę za sobą
Odpowiedz
#8
fundamentów bym nie murował tym sposobem ale ściany tak. Zobaczcie jaka wygoda,ile szybciej prościej i wygodniej.

(12.02.2017, 14:12)Łukasz napisał(a): Hej, tak jak już mówiłem moje doświadczenie związane z murowaniem na "zaprawę" z puszki jest zerowe i na razie nie wypowiem się w tym temacie. Jedyne czego doświadczyłem osobiście to możliwość przekonania się na własne oczy (i ręce  Big Grin) jak szybko połączenie uzyskuje swoja wytrzymałość.

Łukaszu mam nadzieję, że przetestujesz to rozwiązanie murowania ścian. To nawet dla Ciebie byłoby wygodniejsze. Nie trzeba rozrabiac zaprawy ręcznie. Przemyśl to i daj nam znać.
Odpowiedz
#9
Cała zabawa z dyfixem polega na tym, że wypalone bloczki szlifuje się otrzymując idealne, dokładne wymiary. Sama "zaprawa w puszce" ma za zadanie tylko unieruchomić pustak i ew zabezpieczyć przed przedmuchami (jeśli mimo wszystko byłaby jakaś nieścisłość...)
Resztę załatwi tarcie. I zwykle pustaki czy bloczki z bet. komórkowego można by "murować" bez zaprawy - gdyby "perfekcyjnie" trzymały wymiary.
No ale to ma też wady - jak schrzanisz I warstwę - to kaplica, bo tego "nie nagniesz"
Porotherm - ogólnie ceramika poryzowana (bloczki z bet komórkowego też) są nasiąkliwe (stąd ani na fundamenty ani na ściany podziemne się nie nadaje). Doskonale parametry (hmm pytanie jak dokładnie były one mierzone) okupione są dość wysokimi wymaganiami wykonawczymi. Nie można np. doprowadzić do zawilgocenia pustaków, bardzo trudno uniknąć tworzenia mostków itd.
No i by ściana nie wymagała ocieplenia musi być gruba...

Czyli jak wszędzie coś za coś...
Odpowiedz
#10
Jestem na etapie zalewania wieńca. Budowałem ściany nośne w systemie Porotherm Dryfix - samemu. Nigdy wcześniej nie zajmowałem się budowlanką. Cała wiedzę czerpie z filmików Łukasza mimo że on tej metody jeszcze nie stosował. osobiście mogę polecić to rozwiązanie. Trzeba dużo czasu i cierpliwości aby wyprowadzić pierwszą warstwę, bo jak tutaj coś nie zagra to później będzie lipa Wink w razie potrzeby służę pomocą Wink tel: 782-480-387
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
  
Menu