Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komin do gazu
#1
Nie znam się na kominiastwie.
Kolega sierżant od poczatku mocno sugerował likwidację komina i wyrzut spalin przez ścianę.
Rzuciłem hasło projektantce podczas adaptacji, ale nie podchwyciła tematu. Ja się nie orientuję, więc nie naciskałem.
Zaprojektowano mi 2 kominy (kominek + kocioł gazowy).
Instalator odradził nam komin.
Zaproponował wyrzut spalin przez ścianę. Nie podobał mi się ten pomysł ze względów estetycznych.

Stanęło na tym, że z kotła wyjdzie rura, która przejdzie pionowo przez stryszek, a z połaci dachu zostanie wyprowadzona przy wykorzystaniu "kominka dachowego". To taka dachówka, która w zależności od modelu dachówki kosztuje ok 250-600 zł.
Nie pamiętam jaki rodzaj rury będzie zastosowany.

To rozwiązanie pozwala oszczędzić na kupnie, budowie i obróbce komina. Poza tym komin jest zawsze miejscem potencjalnych nieszczelności...
Odpowiedz
#2
Po wstępnym rozeznaniu w temacie u siebie będę robić tak że komin zostanie postawiony z samego pustaka kominowego pojedynczego i w zależności od zastosowanego pieca na etapie jego montażu zostanie w nim umiejscowiona rura podwójna do wyrzutu spalin od pieca kondensacyjnego. W zależności od wybranego pieca może okazać się że przy tej samej mocy jeden będzie mieć lepszą sprawność przy rurze od wyrzutu spalin o średnicy 80 a inny przy 100. Piec oczywiście gazowy z zamkniętą komorą spalania. Jeśli ktoś ma wybrany na 100% model pieca to można postawić komin systemowy.
Odpowiedz
#3
Rekuperacja, przy piecu z zamkniętą komorą spalania kanał wentylacyjny jest zbędny
Odpowiedz
#4
(08.09.2018, 21:23)peater napisał(a): Rekuperacja, przy piecu z zamkniętą komorą spalania kanał wentylacyjny jest zbędny

I ja będę mial tak samo!

Rozważałem sam komin wentylacyjny postawić. Ale to taniej nie będzie...
+ murowanie, obróbka i przeciekanie, o których wspominałem wyżej Wink
Odpowiedz
#5
(08.09.2018, 21:30)Michał G. napisał(a):