Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dzień 14 - Sciany fundamentowe, trzpienie żelbetowe... 21.01.2017 Full HD
#21
(26.01.2017, 13:01)tukan21 napisał(a): [Obrazek: default_avatar.png]

soviet

Jak będziesz na etapie budowy to udokumentuj jak poradziłeś sobie z słupami  będziesz je przeplatał pustakami i zalewał całość czy może podobnie jak u Łukasza słupy będą zaszalowane osobno.



Osobno szalowane jak na filmie. Zalewane razem z pustakami.Co najgorsze mam ich 8 heh.
Odpowiedz
#22
Osobiscie wieniec rowniez bede szalowal z desek ktore wzesniej wykorzystam do szalowania fundamentow...tez myslelem o tych szpilkach a od gory dodatkowo pozkrecam deseczkami tak co 0.5m ... a te szpilki w jakiej rozstawie zamierzasz zastosowac? hmm . Osobiscie zastanawiam sie nad tym czy te szpilki nie osłabia w jakis sposob wienca? tzn te plastykowe rurki ktore pozostana w wiencu..bo w srodku sa puste.. bo troche ich pojdzie...ale byc moze jestem przewrazliwiony...
Odpowiedz
#23
(22.01.2017, 13:59)Wojtek napisał(a): często czytam, że zalecają dwie warstwy, ma to jakieś znaczące różnice?

Dwa razy papa na lepiku. Dawne dzieje. Dotyczyło to pap asfaltowych na osnowie tekturowej. Dziś poleca się specjalne papy fundamentowe modyfikowane kauczukiem z pogrubioną powłoką hydroizolacyjną.

(22.01.2017, 21:01)Amator napisał(a): Czy lany zelbet niebylby lepszy, trwalszy, mocniejszy, mniej pracochłonny no i tanszy?
(23.01.2017, 01:36)Łukasz napisał(a): Nigdy tego nie liczyłem z ekonomicznego punktu widzenia. Ale tak na szybko z przekonaniem mogę stwierdzić, że to się nie opłaci.

Niezaprzeczalną zaletą monolitycznych ścian fundamentowych wraz z ławami jest sztywność całego fundamentu. Oznacza to większą gwarancję, że w razie nierównomiernego osiadania gruntu ściany nośne budynku nie będą pękać ani rysować się. Plusem też na pewno jest brak konieczności rapowania ścian fundamentowych.
Odpowiedz
#24
(23.01.2017, 01:36)Łukasz napisał(a): Proszę zobaczyć, przy 5 warstwach takie ścianki stawiane są w 3 dni, na gotowca, zużywając niecałe 600szt bloczków, ćwierć tony cementu i kilka ton piasku płukanego.

W kosztorysie "ogólnym" na głównej stronie (przy 620 szt. bloczków) jest podane zapotrzebowanie na 2 tony cementu i 6 ton piasku płukanego - na ściany fundamentowe.

W kosztorysie tej konkretnej budowy (Myślibórz al. Jabłonkowa) 18 worków cementu (18 x 25kg = 450kg ).

W kosztorysie Huberta w Szczepidle podano 28 worków (28 x 25kg = 700kg ).

250kg - 450kg - 700kg - 2000kg to znacząca różnica...

Robię rozeznanie przed murowaniem ścian fundamentowych, które mnie czeka za tydzień. Nigdy wcześniej tego nie robiłem. I zaczynam głupieć...

Proszę o usystematyzowanie informacji:

1. jaki jest skład zaprawy do murowania
(Proporcja woda:piasek:cement) Do tego ilość plastyfikatora czy też wapna.

2. Jaką ilość zaprawy jest w stanie "wyrobić" osoba bez doświadczenia w ciągu dniówki 8-10h.

Łukasz konsekwentnie powtarza, że dla fachowca uczciwa dniówka to 200 bloczków. Ile zaprawy idzie na te 200 bloczków (najlepiej w litrach - betoniarki/wiadra)?

3. A może gotowa zaprawa do rozrobienia w wodzie?

4. Kupić specjalnie betoniarkę, czy mieszać w kasterce?
Odpowiedz
#25
1. Piasek / cement - na workach cementu są najczęściej proporcje, np. 7 wiader piasku 10kg, worek cementu, 1.5 wiadra wody, plastyfikator - zależy jaki kupisz, z reguły 1-2% w stosunku do cementu, woda - patrzysz na konsystencję, jaka będzie Tobie odpowiadać, to też zależy od piasku - suchy / mokry.
2. To zależy czy bawisz się z narożnikami, czy murujesz już ściany. Zrób sobie betoniarkę, jak wykończysz - zrób następną etc. Zobacz na filmach Budowa Domu Samemu - przy ścianie co kilka bloczków wiaderko zaprawy się kończy.
Ilość zaprawy - możesz policzyć, to zależy jakie fugi robisz etc, na ten projekt ok. 1.5m3 na fundamenty
3. Koszty za tym jakoś nie przemawiają.
4. Kup betoniarkę, może być najmniejsza. W kasterce się zajedziesz, bo urabianie zaprawy to nie mieszanie wody w wiadrze.
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
  
Menu